Jármű felújítás: hátsó híd merevítése

2015 júniusában egy 22 éves Goldhofer STZ-VL 3-32/80  típusú jármű tulajdonosa keresett meg az aláz javításának céljából. A jármű alapvető problémája az volt, hogy a középső híd hátsó csatlakozásánál eltört, így már a saját súlyát is alig tartotta meg. Erősebb fékezésnél az egész hátulsó rész leszakadhatott volna. A jármű már úgy került hozzánk, hogy alul a hidat lánccal rögzítették a futómű bekötéséhez, hogy a balesetet elkerüljék.

A feladat – kihúzható alváz lévén – nem tűnt egyszerűnek, és láttuk, hogy voltak már egyszerűbb próbálkozások a javításra.

Nyilvánvaló volt, hogy az alvázat a hátára kell fordítanunk, hogy a hátsó színpad rész csatlakozását, szakszerűen javítani tudjuk. Biztosítanunk kellett továbbá, hogy az elektromos-, levegő- és hidraulikus-rendszer energiaellátó vezetékei ne sérülhessenek a bontásánál és hegesztésénél, ezért részben ezeket is le kellett bontanunk.

A feltárást követően láthatóvá vált a probléma lényegi része, továbbá az is, hogy a kereszttartó gerendák nagy része teljesen elkorrodált és szintén javításra szorul.

A kereszttartó gerendák alsó részét levágtuk és megfelelő hajlított lemez profillal pótoltuk.
A hátulsó csatlakozást szakszerűen meghegesztettük, merevítő lemezekkel láttuk el és kívülről belemezeltük.

A javított felületeket természetesen megtisztítottuk alapozóval láttuk el és a tulajdonos által kért színre festettük. A platófelületek új fabetéteket kaptak, az energia ellátó vezetékek visszakötésre illetve részleges javításra kerültek.

A folyamat hidraulika rendszer légtelenítésével, a nyomvonal beállításával, az elektromos és levegő rendszerek tesztelésével, és a próbaúttal zárult.
A járművet így 22 év elteltével szinte újjá varázsoltuk.

admin